10 Gode råd til en bedre nattesøvn

Del på:

Har du også svært ved at sove, så vil det måske hjælpe dig at følge de her 10 gode råd

 

1

Sørg for at være fysisk aktiv i løbet af dagen.

2

Sørg for, at soveværelset er veltempereret. For de fleste er det en værelsestemperatur på 18-21 grader.

3

Øv dig i at spænde inden du skal sove.

4

Hav en fast aftenrytme inden du får i seng, så du hjælper med at fortælle hjernen, at nu skal i sove.

5

Undgå koffein før sengetid.

6

Undgå alkohol før sengetid.

7

Undgå store mængder energi- og fedtrig kost før sengetid.

8

Undgå støj over 30 decibel i soveværelset. Alternativt kan du bruge ørepropper.

9

Undgå lys fra skærme (tablets, fjernsyn, telefoner og computere) før sengetid.

10

Sørg for at soveværelset er mørkt, eller brug en sovemaske.

Du kan også prøve:

17239

Natur Drogeriet TryptoN*AT

Få en god nattesøvn med Natur Drogeriet TryptoN*AT. Det hjælpe dig med at blive mindre træt og udmattet.

Pris: 170 kr – Gå til shop

Åndedrættet-Stress-søvn-og-slank

Åndedrættet – Stress, søvn og slank

Med dit åndedræt har du den bedste, billigste og mest naturlige sovepille. I bogen får du svar på, hvordan stress, søvn og åndedræt kan hænge sammen med din vægt.

Pris: 149,95 kr – Gå til shop

Drømmemad_bog

Bogen om Drømmemad

Flere og flere undersøgelser viser, at en god nattesøvn har afgørende indflydelse på vores daglige trivsel.Træthed, udbrændthed, fedme og livstruende sygdomme følger alle i kølvandet på dårlig søvn, og netop derfor er det fantastisk, at du kan spise dig til en bedre søvn. Teoriafsnittet forklarer hvorfor og hvordan, råvareguiden motiverer til at justere på de daglige madvalg og de 25 opskrifter er prikken over i´et, der inspirerer til at lade køkkenet sprudle af drømmeretter.

Pris: 88,95 kr – Gå til shop




Gem