11 sunde snacks med protein

Del på:

Når du ønsker at tabe dig, eller opbygge muskler er proteiner vigtige.

Derudover holder proteiner dit blodsukkeret stabilt, så du får mindre trang til sukker og søde sager. Vi har samlet en liste med de bedste madvarer fyldt med proteiner.
1) Nøddermad med proteiner, mad med protein, snacks med protein, sunde snacks med protein, sund mad med protein, æg proteiner, æg protein, ost protein, nødder protein, bønner protein, fisk protein

Nødder er sunde, de mætter godt, indeholder sundt fedt og de giver dig ny energi. Derudover er nødder en nem protein snack at have i tasken. Nogle nødder indeholder også kalorier så supplere eventuelt nødderne med nogle grønsager.

Proteiner pr. 100 gram

  • Peanuts: 25 g
  • Mandel: 21 g
  • Pistacienødder: 21 g
  • Mandel: 21 g
  • Cashewnødder: 17 g
  • Pecannødder: 10 g
Bestil nødder fra Helsebixen her!
2) Bælgfrugter

Bælgfrugter er bønner, ærter og linser, og de er en god kilde til proteiner. De indeholder få kulhydrater og er samtidig magre. Bælgfrugter indeholder store mængder gelédannende og mættende kostfibre. De er blandt andet med til at stabilisere dit blodsukker og hæmme din lyst til søde sager. Put bønnerne i din salat eller i en gryderet. Du kan bruge din kikærter til at lave hummus af og bruge som dip til grøntsagsstænger.

Proteiner pr. 100 gram

  • Soya bønner: 36 g
  • Røde linser: 27 g
  • Brune linser: 25 g
  • Mungbønner: 24 g
  • Hvide bønner: 23 g
  • Sorte bønner: 22 g
  • Kikærter: 20 g
  • Brune bønner: 19 g
  • Lupin bønner: 16 g
  • Ærter: 5,9 g
  • Bønnespirer: 3 g
  • Grønne bønner: 2 g
Bestil Bønner fra Helsebixen her!
3) Æg

mad med proteiner, mad med protein, snacks med protein, sunde snacks med protein, sund mad med protein, æg proteiner, æg protein, ost protein, nødder protein, bønner protein, fisk proteinÆg er en nem og hurtig måde at få proteiner på. Spis f.eks en omelet til morgenmad, eller lav et hårdkogt æg til at hjælpe med den værste sult i løbet af dagen.

Proteiner pr. 100 gram
Æg: 13 g
 
Læs også: Omelet med friske grønsager
4) Frø

Frø fra f.eks Græskar, Squash og melon indeholder store mængder protein. Dog er græskær og melon frø ikke noget man finder i særlig mange danske supermarkeder. Tilgengæld forhandler mange asiatiske, mellemøstlige og online butikker forskellige former for frø.

Proteiner pr. 100 gram

  • Græskar frø: 33 g
  • Spuash frø: 33 g
  • Melon frø: 28 g
  • Hørfrø: 25 g
Bestil økologiske græskar frø fra helsebixen her!

 

7) Mælk
Et stort glas skummet- eller minimælk kan lægge en hurtig dæmper på en knurrende mave. Mælk og mejeriprodukter har en særlig høj kvalitet protein kaldt ‘biologisk værdi’. Det betyder, at produktet indeholder alle de vigtige aminosyrer, som kroppen har brug for, og at det er let for kroppen at fordøje igen.

Proteiner pr. 100 gram

  • Skummetmælk 0,5%: 3,5 g

 

En mening om “11 sunde snacks med protein

Lukket for kommentarer.